Originele datum: Apr 16 2015 12:12PM

Every day low pricing and low service: dat is winkelen bij de BCC Lelystad

Al geruime tijd ben ik opzoek naar een mooie compacte laptop die lekker ‘vervoerbaar’ is. Niet te zwaar, een goed helder scherm, lekker snel en niet al teveel poes pas. Via internet kun je mooi de inhoud vergelijken, maar je kunt dan niets zeggen over de compactheid. Hiervoor dien je echt naar een winkel te gaan en de laptop gewoon betasten en oordelen of deze wel of niet bij de door mijn opgestelde eisen past.

Hoe kunnen de winkels in Lelystad mij helpen om de perfecte match te vinden? Mijn zoektocht en de daarbij komende ervaringen zullen gedeeld worden met HelpLelystad, want sharing is careing. HelpLelystad is hier perfect voor geschikt.

Dit alles brengt mij bij de eerste winkel. De BCC. De BCC is te vinden onder parkeergarage De Waag (ja, dat is die garage waarvan HelpLelystad het geheim onthuld heeft), in het zelfde pand als de Jumbo en de Zeeman, tegenover het ANWB-winkeltje. BCC staat voor Bakker Cash & Carry, jaja, weer een geheim onthuld. De BCC werkt volgens 6 beloften en draagt de immens populaire slogan: low pricing, high service. Inmiddels ben ik er in de afgelopen drie maanden, zeven keer geweest en de volgende conclusies kunnen getrokken worden aan de hand van de door BCC opgestelde beloften:

1. Altijd de beste prijs:

de laagste prijs voor hetgeen in de aanbieding, voor alle andere producten zijn ze net zo duur, of zelfs duurder dan de concurrent. Mediamarkt zou ook de goedkoopste zijn, maar beiden houden van grote praatjes. Showmodellen: die zijn spot goedkoop en dat is het enige wat ik nou nét niet wil, zeker niet als het om een laptop gaat

2. Altijd het beste advies:

hahahahahahhahahhaahahahahhaahhahahahaahhahahahahahaahahahahha. In de zeven keer dat ik er ben geweest ben ik NUL keer geholpen. Advies is er dus niet. Personeel loopt altijd doelloos rond en geeft voorrang aan familieleden. Dit is echt niet gelogen, ik heb het met mijn eigen ogen gezien en ook vernomen van anderen na een rondvraag.

3. Altijd de juiste keuze:

gaat moeilijk als je niet geholpen wordt

4. Altijd het meeste gemak:

0,0 gemak. De laptops zijn beveiligd dus je kunt niet testen of de snelheid voldoet aan mijn eisen, of om het besturingssysteem even te proberen. En omdat personeel altijd zo ‘druk’ is, is ook deze belofte gewoon onzin

5. Altijd de beste service:

ja, ‘in your dreams’, BCC

6. Altijd een duurzame keuze:

een goed punt, maar hoe kan dit onderzocht worden? TV’s staan aan, verlichting staat aan ook als er genoeg zonlicht is en de producten zijn hetzelfde als bij de concurrent. Waar blijkt de duurzaamheid uit, BCC?

Uit bovenstaande kun je opmaken dat de BCC écht niet de winkel is waar je fatsoenlijk geholpen wordt, althans mijn inziens. En alle beloften? Zes beloften waarvan er geen één daadwerkelijk waar gemaakt wordt. De slogan mag veranderd worden naar high pricing and low service.

EINDOORDEEL BCC LELYSTAD:

– winkel zelf: 8

– kennis medewerkers: 3 (hij wist waar de laptoptassen te vinden waren)

– service: 0 (niemand komt naar je toe om je te helpen)

– prijzen: 5 (redelijk geprijsd, maar niet zoals beloofd wordt. Showmodellen wel goedkoop)

– Gemiddeld: 4

– UPDATE

Op zaterdag 13 februari weer even terug geweest. Er is niets veranderd, behalve dat de computers nu op een paar na niet meer geblokkeerd zijn en dus rustig uitgetest kunnen worden.

Naar welke winkel die laptops verkoopt zal ik de volgende keer eens naar toe gaan? Medewerkers: jullie zijn gewaarschuwd.

Gelezen 650 keer!