Al tachtig jaar wachten oorlogsweduwen op het salaris dat hun echtgenoten – militairen en ambtenaren in Nederlands-Indië – nooit uitbetaald kregen tijdens de Japanse bezetting. Nu krijgen ze alsnog geld, beloofde het kabinet dit voorjaar. De tijd dringt. „Straks hoeven ze niemand meer uit te betalen.’’ Lees volledig artikel.

Gelezen 90 keer!